FAQ
over je bestelling
Wat zijn de verzendkosten bij een bestelling?
Voor alle bestellingen van cd's, dvd's, boeken en T-shirts (binnen Nederland) betaal je €3.95 verzendkosten. Wanneer je meerdere aantallen besteld van een van de hiervoor genoemde producten, betaal je €6,95. Voor alle overige producten betaal je eveneens €6.95 (zoals vinyl, posters, sweaters, hoodies) verzendkosten. Voor alle bestellingen naar het buitenland worden verschillende tarieven doorberekend. Dit bedrag zie je, na het invoeren van je adres, terug in het afrekenscherm van de checkout.
Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?
Bestel je een product op een werkdag voor 15:00 uur, dan wordt het dezelfde dag verzonden.
Bestel je een product op een werkdag na 15:00 uur, dan wordt het de volgende werkdag verzonden.
Plaats je een bestelling in het weekend, dan wordt deze de eerstvolgende werkdag verzonden.
Uitzonderingen
1. Je hebt een pre-order geplaatst op een product wat nog uit moet komen. Bekijk de productpagina op platenzaak.nl van het door jou bestelde product voor de meest actuele releasedatum.
2. Sommige merchandise wordt pas geproduceerd wanneer deze besteld wordt. Hierdoor kan de levertijd oplopen tot maximaal 6 werkdagen.
Zodra een product wordt verzonden ontvang je een verzendbevestiging met Track & Trace code. Onze bezorgdiensten streven ernaar om je bestelling de volgende dag te bezorgen.
Ik wil (een deel van) mijn bestelling annuleren.
Wil je afzien van (een deel van) je bestelling? Jammer, maar dit kan natuurlijk wel zolang je bestelling nog niet is verzonden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice en stuur je ordernummer mee.
Ik wil mijn pakket retourneren.
Ben je toch niet blij met je bestelling? Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst contact op met onze klantenservice. Een product kan dan bijna altijd kosteloos worden teruggestuurd. Je ontvangt hiervoor een retourlabel.
Zodra wij je retour hebben ontvangen en verwerkt storten we binnen 30 dagen het volledig betaalde bedrag, inclusief de verzendkosten, terug op je rekening. Stuur je niet je volledige bestelling, maar slechts een deel hiervan retour? Dan zijn de verzendkosten voor je eigen rekening.
Kan ik mijn bestelling weigeren?
Het kan natuurlijk voorkomen dat je wilt afzien van je bestelling. Het weigeren van de bezorging van je pakket is hier alleen niet de juiste manier voor. Dien tijdig een verzoek tot annulering van je bestelling in of meld het pakket aan als retour nadat het is bezorgd. Weiger je het pakket toch aan te nemen? Dan zijn de verzendkosten voor je eigen rekening.
Ik wil het afleveradres van een openstaande bestelling wijzigen.
Zolang je bestelling nog niet is verzonden is het mogelijk om je afleveradres te laten wijzigen. Om je adresgegevens te wijzigen neem je contact op met onze klantenservice.
Kan ik verschillende bestellingen laten combineren?
Het is helaas niet mogelijk om verschillende zendingen te combineren. Albums worden op verschillende momenten bij ons geleverd en ingepakt. Ontvangen producten achterhouden om te bundelen levert enorm veel administratief werk op en verhoogt het risico op fouten en vertraging. Dit willen we uiteraard voorkomen, waardoor bestellingen combineren helaas geen optie is.
Ik heb een probleem
Mijn pakketje is beschadigd aangekomen.
Ontvang je een product wat is beschadigd? Zorg dat je binnen 14 dagen contact opneemt met onze klantenservice. Zolang wij het product nog op voorraad hebben ontvang je van ons een nieuw product. Wanneer het product niet meer leverbaar is kijken we samen naar een passende compensatie.
Ik heb het verkeerde product ontvangen.
Helaas gaat er af en toe iets mis bij het verzamelen van de bestellingen. Dat is natuurlijk vervelend! Ontvang je een product dat je niet hebt besteld? Neem dan contact op met onze klantenservice om het product kosteloos te retourneren en het juiste product alsnog te laten versturen.
Mijn product is binnen 3 maanden stuk gegaan.
Als je product na de eerste 14 dagen niet meer goed werkt is dat natuurlijk erg vervelend. Zolang je nog binnen de eerste 3 maanden contact met ons opneemt kijken wij graag mee wat we kunnen doen om het probleem op te lossen. Omdat schade vaak uiteen kan lopen neem je hiervoor contact op met onze klantenservice en is het fijn als je direct een foto of video van het probleem meestuurt.
Algemene vragen
Hoe werkt de checkout?
Hier kan je de inhoud van je winkelwagen controleren. Je kunt hier nog eventueel producten verwijderen of aantallen aanpassen. Als alle producten die je wilt kopen in je winkelwagen staan kan je de bestelling afronden.
In het informatiescherm vul je het gewenste bezorgadres in. Op basis van dit adres worden de verzendkosten berekend. Controleer goed of je alle adresinformatie juist en volledig hebt ingevuld. Voor meer informatie over onze verzendkosten klik hier.
Hoe gebruik ik een kortingscode?
Wanneer je jouw bestelling gaat afrekenen heb je de optie om een kortingscode in te vullen. Vul je code in en druk op ‘toepassen.’ Vervolgens zie je direct dat je korting wordt toegepast en wat het resterende bedrag is.
Hoe maak ik een account aan?
Klik op het poppetje rechts bovenin en kies ‘registreer’. Vul het e-mailadres in dat je wilt registeren en kies een veilig wachtwoord.
Tips voor efficient zoeken.
Ben je op zoek naar een artiest of specifiek product, maar kan je het niet vinden? De volgende tips kunnen je helpen!
1. Gebruik de zoekfunctie om heel gericht te zoeken. Je gebruikt te functie door op het vergrootglas rechts bovenin te klikken en de naam van de artiest of de titel van het album in te voeren.
2. Zoek je naar een specifieke uitvoering van een artikel? Probeer dan CD, LP of iets anders toe te voegen aan je zoekopdracht.
3. Ben je op zoek naar merchandise? Zoek dan op de artiest gevolgd door het soort artikel dat je zoekt, zoals een T-shirt, mok of poster.
4. Kijk je in een grote lijst artikelen? Gebruik dan de filters om gerichter te zoeken
Hoe verwijder ik mijn persoonsgegevens?
Hiervoor neem je contact op met de klantenservice via het contactformulier.